Case - Header Intergamma MakerStreet

Blog

MakerStreet krijgt drievoudige DIA nominatie

Makerstreet logo

Door: Makerstreet

Geplaatst op: 4 april 2024

Op donderdag 4 april werden de nominaties van de Dutch Interactive Awards (DIA’s) bekendgemaakt. MakerStreet is met de digitale bureaus ElementsNL, Milshake, MakerLab, MrKoreander, Resoluut, Soda, Touchtribe en Unplugged genomineerd voor drie awards.

InterGamma 

In de categorie e‑commerce is MakerStreet genomineerd met Intergamma (moederbedrijf van o.a. de merken Gamma en Karwei) voor wie we een mobiele strategie en bijpassende mobiele apps ontwikkelden. 

Dit omnichannelconcept zorgt voor een optimale klantbeleving. 1 code base, 1 design system, 6 apps in 2 merkspecifieke stijlen. Zo staat in de Gamma‑app de klusser centraal en doe je in de Karwei‑app inspiratie op.

De resultaten liegen er niet om: ‑ De app werd additioneel 763.962x gedownload ‑ Het aantal sessies is toegenomen met 335% ‑ De omzet via de apps is gestegen met maar liefst 656% ‑ De app store rating is gestegen van 1,4 naar 4,7 Het resultaat, een mobiele beleving waar we trots op zijn.  

Bekijk hoe we één designsystem implementeerde voor twee distinctieve merken. 

OVpay 

In de categorie service zijn we genomineerd met OVPay, een baanbrekende innovatie die de meesten dagelijks gebruiken. Samen met onze specialisten op het gebied van service design en gedragsonderzoek hebben we het serviceproces vanuit het perspectief van de reiziger verkend en vormgegeven. Met Translink en de OV‑bedrijven ontwikkelden we het serviceconcept voor de nieuwe betaalmethode waarbij je kunt betalen met je pinpas, creditcard, telefoon, of in de toekomst zelfs met de (nieuwe) OV‑pas. Handig hé!

We zorgden niet alleen voor werkende techniek, ook het productaanbod is makkelijker en voor een deel gestandaardiseerd. En we maakten het allemaal een stuk inclusiever. 

Zo kan je bijvoorbeeld in‑ en uitchecks aanpassen, kan je declaraties makkelijk naar je baas sturen en is er een gesproken versie voor slechtzienden. Dus naast techniek, zijn ook alle producten en proposities vernieuwd en verbeterd binnen één project.

Ook hier hebben we resultaten behaald waar we trots op zijn:

‑ De OVpay app heeft inmiddels bijna een half miljoen downloads sinds de introductie in juni 2023 ‑ Sinds lancering van OVpay steeg het aantal check‑ins met de betaalpas t.o.v. de OV‑chipkaart met 12%

Meer weten over onze werkwijze voor OVpay? Je leest het hier. 

Fugro

In de categorie corporate kregen we de nominatie voor Fugro, een Nederlands bedrijf maar global specialist op het gebied van geodata. Fugro is bezig met de overstap naar duurzaamheid en daar hoort ook een toekomstbestendige website bij. 

We ontwikkelden een compleet nieuwe corporate site en verlegde de focus naar customer journeys. Het resultaat? Langere sessies, diepere interactie en interesse.   

De frequentie van sessies per gebruiker is sinds de lancering toegenomen met 30%. Daarnaast is de tijd die gebruikers doorbrengen op het platform significant gegroeid van een gemiddelde van 45 seconden naar 1 minuut en 45 seconden, wat wijst op een diepere interactie en interesse in de aangeboden content.

Bekijk hoe we voor Fugro’s verschillende doelgroepen, één website op maat maakte. 

Meer berichten